Radek Štěpán
Reklamní plochy

Jak jsem na webech řešil rozložení reklamních bannerů

Každý web i potřebuje na svou existenci vydělat. I klasické firemní prezentace musí být zaplacené. Náklady na ně jsou pochopitelně hrazeny ze zisků konkrétní společnosti. Ta má prezentaci hlavně jako efektivní marketingový nástroj. Internetové magazíny, eshopy a blogy ale vydělávají pochopitelně také na reklamních panelech umístěných na stránkách. Označovány jsou jako reklamní bannery. Jejich rozložení je poměrně důležité. Než se k němu ovšem dostanu, upozorním na to, kde vlastně bannery vezmu.

PPC reklama, affiliate systémy, či přímé bannery?

Toť otázka… Klasicky u magazínů najdeme především reklamy od Seznamu či Googlu. Není se čemu divit, vždyť právě ony jsou nejvýhodnější z hlediska plateb. Obě dvě společnosti platí za prokliky. Ty mnohdy nemusejí vést k samotnému nákupu. Jak reklama Google Ads, tak i seznamácké řešení reklam stojí v tomto ohledu minimálně za vyzkoušení. Affiliate systémy se vyznačují tím, že platbu přiznají majiteli webu až v momentu, kdy dojde k nějakému nákupu. Z toho bude mít podíl. Nákupy jsou sice výnosné a zisky vysoký, nicméně pravděpodobnost jejich realizace je při nízké návštěvnosti webu malá. Přímé bannery se vyplatí, ale až od vyšší návštěvnosti.

Kam dát která pole?

I tento aspekt je zapotřebí si promyslet. Většinou není přesně dané, kde je zapotřebí bannery rozmístit. Nejúčinnější je pochopitelně ten, který se dává na hlavní stranu do její horní části. Právě sem směřují zraky návštěvníků nejdříve. Stejně tak jsou hodně navštěvované a proklikávané bannery v sidebaru. U online magazínů jsou velmi oblíbená také pole pod samotným článkem a nad ním. Čtenář vždycky zrakem sklouzne právě sem. Mnohdy se vyplatí udělat i testování. Jakákoli spolehlivá online marketingová agentura vám dokáže zprostředkovat A/B testování. Tím pádem rychle zjistíte, jak si bannery vedou.

Zanechat komentář